Pravděpodobně každý, kdo využívá leteckou dopravu, se setkal s jednou nepříjemnou, ale dost častou záležitostí. Tou je zpožděný let. Zejména v období letních dovolených je to naprosto běžné. Není výjimkou, pokud cestující stráví v letištní hale deset i více hodin. Je to jistě velice nepříjemné.
- V současné době může ale roztrpčení nad odloženým (zpožděným) letem kompenzovat finanční odškodnění.
POZOR– je zapotřebí vědět, že ne vždy má na něj ale cestující nárok. Je třeba si nejprve zjistit svá práva a poté nárokovat finanční náhradu.
- Při zjišťování nároku cestujících se přihlíží ke třem zásadním podmínkám:
- Zjišťuje se délka zpoždění letu v cílové destinaci
- Je zapotřebí vědět, jestli let spadá do regulace EC 261/2004
- Je možná kompenzace jiným způsobem? Například letecké míle či dárkové poukázky.
Někdy je letecká společnost zcela bez viny
Je také nutné brát na zřetel fakt, jestli mohla letecká společnost zpoždění ovlivnit. Například v případě zhoršeného počasí nenese na nastalé situaci nikdo žádnou zodpovědnost. To samé platí i v případě, pokud na letišti hrozí nebezpečí teroristického útoku. Bylo by jistě neologické chtít po letecké společnosti odškodnění za to, že se snažila své klienty ochránit.
- Kombinací všech faktorů se zjišťuje, jestli má pasažér na odškodění nárok.
- Podmínek je mnohem více a je dobré se zeptat na kompetentních místech na možnosti, které mají cestující při zpoždění letů claimcloud.cz.
Výše odškodného může být různá
Pokud jsou všechny podmínky splněny, přichází na řadu rozhodnutí o maximální výši odškodnění. O té rozhoduje vzdálenost odletové destinace a cílové destinace. Tyto vzdálenosti ale musejí být v rámci jedné rezervace.
- Tím pádem se nezapočítává vzdálenost mezipřistání anebo přestupy v průběhu cesty.
- Jde tedy o nejkratší vzdálenost mezi počátečním a cílovým bodem.