Základnà dovednosti poÄtů a logického uvažovánà se vyplatà dÃtÄ›ti pÅ™edstavit co nejdÅ™Ãve. AÅ¥ se již jedná o Å™Ãkanky obsahujÃcà ÄÃsla a jednoduché poÄty Äi o obrázkové knÞky. Rovněž pÅ™i samotném hranà nenà od vÄ›ci poÄÃtat kovová autÃÄka Äi dÅ™evÄ›né kostky. VÅ¡e se posléze může odrazit v uvažovánà dÃtÄ›te, které veÅ¡keré tyto podnÄ›ty peÄlivÄ› vnÃmá. StejnÄ› by tomu tak mÄ›lo být i ve Å¡kolkách, nicménÄ› jistotu budete mÃt vždy jen a pouze doma, kde máte dÃtÄ› pod kontrolou. RozhodnÄ› tedy nic nezanedbejte.
Nástup na základnà školu je naprosto zásadnà a pÅ™elomovou událostà snad ve vÅ¡ech ohledech, dÃtÄ› se otevÅ™e spoustÄ› nových informacà a zÃská dovednosti a znalosti. Je velmi důležité, aby i k matematice pÅ™istupovalo se zvÄ›davostÃ, a nikoliv s odporem. Je nezbytné zajistit, aby veÅ¡keré nejasnosti byly malému žákovi osvÄ›tleny. RozhodnÄ› se tedy vyplatà nejen pozorovat známky, které váš potom nosà domů, ale také Äas od Äasu s nÃm usednout nad pracovnà seÅ¡it matematiky a ověřit jeho pokrok. Jakmile budete mÃt sebemenÅ¡Ã pochybnosti o plném chápánà daných úkonů, osvÄ›tlete dÃtÄ›ti postup.
VyÅ¡Å¡Ã roÄnÃky již mohou být z hlediska nároÄnosti oÅ¡emetnÄ›jÅ¡Ã, pÅ™iÄemž dÃtÄ› se může pomÄ›rnÄ› rychle zaÄÃt trápit a látce pÅ™estávat rozumÄ›t. NavÃc jde o vÄ›k, kdy se váš potomek pÅ™estává se vÅ¡Ãm automaticky svěřovat rodiÄům, o to vÃce o možných neúspěšÃch a neznalosti. Promluvte si tedy pÅ™i Å¡patných známkách s daným uÄitelem, pÅ™ÃpadnÄ› se nebojte sáhnout po douÄovánÃ.
Když se objevà pÃsmena namÃsto ÄÃsel
StÅ™edoÅ¡kolská matematika pak již dokáže znaÄnÄ› potrápit, jakmile se ÄÃsla zaÄnou mÄ›nit v neznámé, zaÄÃná jÃt skuteÄnÄ› do tuhého. Může se rovněž stát, že aÄkoliv byste svému potomkovi rádi pomohli, nebudete sami vÄ›dÄ›t jak. V takovémto pÅ™ÃpadÄ› je douÄovánà naprostou nezbytnostÃ, dozajista se nevyplácà mechanicky se nauÄit daný postup a ten následnÄ› aplikovat bez samotného pochopenà problému do jeho hloubky.
Výhodou v dneÅ¡nà dobÄ› mohou být portály, kde lze nalézt postupy k Å™eÅ¡enà jednotlivých matematický problémů, a to krok za krokem, nejÄastÄ›ji formou video návodu.
Je tedy nezbytné zajistit, aby se matematika v průbÄ›hu studia dÃtÄ›ti nezprotivila a aby byl postup vždy jasný. Plné pochopenà problému je nezbytnostÃ.